úterý 7. května 2013

Dotek romantiky


Každý si v sobě neseme své Jin a Jang..

odkud začít..

před pár dny jsem si se zájmem po delší době prohlížela své pravidelné čtenáře. A touto cestou (to na blogu právě miluji ) jsem se dostala k úžasnému světu chillské bloggerky Maríe-Cecilie..
o tom zase příště v samostatném příspěvku ;).

Vzbudila ve mě pocity, na které jsem s věkem trochu postupně zapomínala, ale jako malá žila jenom z nich.
V dětství člověk nasaje mnoho emocí, a to nejen ze zážitků, událostí a lidí kolem sebe.
Funguje tak i prostředí, ve kterém se ocitáte, které navštívíte, předměty, které vás obklopují.
Vnímala jsem od mala oba světy. Ve městském bytě své babičky svěžest jednoduchosti, styl, eleganci, vtip.
A na venkov jsem se natěšeně vrhala do světa druhého - plného kvítí, romantiky a kouzla starobylosti.

Žije se mi lépe spíše v tom prvním, ale ke spokojenému pocitu potřebuji mezi těmi světy ideální propojení, harmonii..
Krásné májové období mě pomalu naplňuje sladkobolnou touhou po tom druhém..









V mžiku jsem potřebovala doplnit doma alespoň malý náznak romantiky
a pak si s úlevou užít  tu svou malou "nirvánu" :).











Příroda volá..

Jasné jezero dřímá 
u středu květoucího dolu.
Nejblíž se modro k břehu vine,
dále zeleně zakvítá,
vždy zeleněji prosvítá
až posléz v bledé jasno splyne.
Bílé dvory u velkém kolu
sem tam jezera broubí břeh.
V jezeru bílých ptáků sbor,
a malých člůnků rychlý běh,
až kde jezero v temno hor 
v modré se dálce níží.
Loďky i bílé v břehu dvory-
věž-město-bílých ptáků rod-
pahorky v kolo - temné hory - 
vše stopeno v lůno vod,
jak v zrcadle se zhlíží.






Opravdu dokonale Mácha popisoval kraj, který je i mou srdeční záležitostí. Už se nemůžu dočkat, až letos snad opět navštívím Bezděz a jeho čarovné okolí..
snad..!




Krásné jarní dny všem

Martina

4 komentáře:

  1. Martí, moc krásně jste to napsala...překrásně nafotila...není co dodat... nádhera!
    přeji krásný den andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, moc zdravím! Jsem ráda, že se někomu mé rozpoložení nakonec líbilo ;). Moc děkuji za milý komentář a přeji krásné jarní voňavé dny ! Martina

      Vymazat
  2. Martinko tomu říkám krása ,
    vždy se těším na tvé krásné fotky a vždy mile překvapíš něčím novým co lahodí mému oku.
    Přeji krásné a pohodové dny tobě i holčičkám pa pa Adéla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adél, to mě moc těší :). I já ráda nakukuji k Tobě, delší dobu jsem neměla čas, musím to hned napravit ;). Krásné jarní voňavé dny na zahrádce, M.

      Vymazat