neděle 12. května 2013

Sladký domov..



..když jsem se dnes při přenosu zahájení Pražského jara zaposlouchala do své milované Vltavy,
mysl mi bloudila v samých vzpomínkách, vzpomínkách na můj tehdejší dívčí svět..

a to mne opět nepřímo přivádí ke slibovanému  nahlédnutí do pohádkového
neuvěřitelně zručné fotografky a obdivuhodné ženy Maríe Cecilie.

Nadchla mě svým pohledem na svět kolem sebe, její fotografie mne zavedly do minulosti, k dobám, kdy jsem  byla uchvácena Erbenovou Kyticí, se vzrušením procházela staré půdy a v malovaných truhlách nacházela poklady, oprašovala kolovrátky a zkoušela bohaté spodničky krojů, krajkové a vyšívané sněhobílé košilky, courala po zemi pohádkové a dávno zapomenuté romantické šaty, běhávala bosky trávou plnou rosy, pletla věnečky z drobného kvítí, ležela  ve voňavé louce a kochala se pohledem na červánky, 
bloudila hřbitovy a yvmýšlela si k vytesaným jménům vlastní příběhy,
chytala motýly a kobylky, s rozkoší se zaposlouchávala do bití zvonů, sedávala na kamenných schodech před vchodem
do chalupy a pila mateřídouškový čaj, bláznivě lítala s vánkem ve vlasech s představou, že jsem divá Bára :) a hlavně
četla, četla, četla a žila si krásně ruku v ruce se svou bujnou fantazií.

To byla má verze ženského světa v ještě dívčím věku. Ale stále mne neomrzelo se k němu v myšlenkách navracet. A i proto jsem se několik dní kochala romantickými zákoutími v tomto domě v Chile.








..snová zahrada..





..tahle nádherná podlaha mne dostala do kolen..




..mmmm..


..přesně tak nějak jsem si vysnívala svůj dětský pokojík :-) ..

María Cecilia nádherně fotí dívky a ženy. V krásných starých romantických šatech se ze všech stávají přímo 
éterické bytosti.


No řekněte samy, nechtěly byste se někdy vrátit v čase...? ;) Nádhera!

Rozhodně si tento blog nenechte ujít a alespoň trochu nahlédněte. Budete si možná připadat jako kdysi já, když jsem pomalu pootvírala těžké víko vyřezávaných truhel na půdě, nebo když jsem se dnes nechala unášet dojemným a nesmrtelným dílem Bedřicha Smetany.


A vím, že nejspíš už se ve smyslu mého dnešního psaní budete pravděpodobně ztrácet,
ale ráda bych tento příspěvek věnovala své babičce.
To ona mě k takovým nesmrtelným pokladům (ať už vědomě, či nepřímo) dovedla, 
a i když byla mou babičkou, byla pro mne zároveň maminkou.
A to je pro dnešní den - den matek - vlastně více jak vhodné.

Přeji krásný večer všem maminkám i dětem,
protože jedno bez druhého by nebylo úplným.

Martina



10 komentářů:

  1. Marti i ja som tento blog objavila len nedávno a kochám sa a kochám krásnymi fotkami. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jako výlet do snového světa..:). Žít tam musí být nádhera. Andrejko, pěkný večer, M.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Marti, to opravdu je. A děkuji za návštěvu! :), M.

      Vymazat
  3. Marti, diky za tip na blog. Opravdu krasna inspirace. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem z blogu tak ohromená, že mi bylo hned jasné , že se musím o tu krásu co nejvíce podělit ;). Hezké dny i Vám a díky za návštěvu !M.

      Vymazat
  4. Thank you for featuring my home and garden, and photos, you are so lovely and I appreciate so much that you have liked my blog!!
    abrazos from Chile

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Your home is just a DREAM! I´am so happy I was able to get to know your blog. Your photos is beautiful, I can not get enough. Thank you for the nice note, I´am very pleased. Un cordial saludo de la República Checa ;)

      Vymazat
  5. Já mám Marii Ceciliu také mezi svými čtenářkami! To je úžasné a moc mě to potěšilo! Její blog a bydlení je prostě nádhera, sen... Martino přeji krásný víkend! Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to pro mne bylo opravdu úžasné překvápko. Mám radost, že mě tak umožnila potěšit se jejím světem - a to přímo pohádkovým ;). Krásné dny, M.

      Vymazat