sobota 13. července 2013

Terasa


Na svém blogu zatím okolí našeho domu moc neukazuji,
protože vše má svůj vývoj a v tomto stádiu není moc co fotografovat.
Přesto se mi v mailu často objevují dotazy právě na naší terasu a někdy i její okolí.
Rozhodla jsem se tedy pro tento příspěvek,
kde doufám vysvětlím pár věcí, o které v těch dotazech jde.
(ale i tak mi samozřejmě klidně napište, pokud by jste měli k terase jakékoli jiné konkrétní dotazy
 a bude to v mých silách :) ráda odpovím )


Tato fotka byla pořízena zhruba před rokem
od té doby se ale moc nezměnilo :).

Terasa byla v původním projektu domu už zahrnuta a my ji tedy tak nechali a moc se na ni těšili .
Vchod na ní je z domu možný skrze tři francouzská okna a tak je opravdu funkční částí bytu.
Podlaha je ze sibiřského smrku, ošetřena jen ochrannou lazurou, 
snažili jme se zachovat původní barvu dřeva 
(stejně tak i u dřevěného obkladu).


Pergola je po celé délce terasy a momentálně ji máme zhruba do poloviny 
zastřešenou tvrzeným sklem, které neubírá na denním světle
a mohu se skrze něj kochat i nádhernou oblohou.
(manžel přizpůsobil v těch místech pergolu tak, aby mělo sklo určitý sklon
 a voda bezpečně stékala pryč od stěny domku)



K zastínění nad posezením nám slouží dvě plachty.
Dají se běžně sehnat a objednat v barvě, tvaru i rozměru, který Vám vyhovuje.
Jsou z pevné a odolné látky, oka na okrajích byla také přizpůsobena našim požadavkům.
Máme je díky nim jen zavěšené na háčcích přivrtaných v pergole.
Kdykoli je lehce sundám, vyperu a jsou zas jako nové.
Ke všemu vytváří krásný efekt 
baldachýnu :).



Zahradní nábytek jsme zatím hledali po bazarech
a podařilo se. Na aukru jsem ulovila krásné dřevěné lavice i se stolem,
a přizpůsobila je svým představám kvalitním černým nátěrem.
Sama jsem se pokusila i o potahy podsedáků a polštářky pro pohodlné sezení.
(stále mi chybí podsedáky na židle, ale to časem doženu :) )





Já ani můj muž rození zahradníci právě nejsme :),
ke všemu naše zahrada je bývalým ovocným sadem, který byl léta bez péče,
zarostl vším možným a stejně tak se tam i všemožné dělo,
takže vše prosekat, vyčistit, přizpůsobit terén okolí domku a zatravnit nám dosud dalo práce až až.

Proto ze zahrady ještě nemám co ukazovat,
zvelebila jsem si zatím alespoň trochu okolí terasy (širší okolí pak odráží řádění našich dětí a psů :) ), 
a to hlavně svými oblíbenými voňavými bylinami.


Betonové pítko pro ptáčky je momentálně využíváno i naší Skye, takže většinou teď zeje prázdnotou :). 
Musím častěji doplňovat.


Na terase moc rádi trávíme svůj čas, jíme, pijeme, klábosíme...
Takže plní svou funkci úžasně, i když bych ráda zdokonalovala její stav neustále
(podobně jako se o to snažím uvnitř domku).

Dalo by se toho vymyslet spousta - např. pro pohodlí kvalitnější nábytek, 
pro lepší stín i v odpoledních hodinách slunečník (ten už se mi ale podařilo ulovit :) ), více květin,
 podlahu z odolnějšího materiálu, jinou barvu dřevěného obložení (láká mě hodně šedá lazura..)...
Je to pro mne velkou zábavou, ale vše má svůj čas.



Je to jedno z míst, kde mohou být pohromadě všichni členové rodiny :)


A tak to má být! :)

Přeji krásné slunečné dny
a moc děkuji za milé vzkazy od Vás - opravdu si jich vážím! <3



Martina

20 komentářů:

  1. Martinko,
    tvá terasa je úžasná, moc se mi líbí .... líbí se mi i tvé plány do budoucna .... bez nich by se nebylo na co těšit a to by bylo moc smutné ... přeji ti krásné léto nejen na terase ...pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, i já mám ráda pořád plánovat, jenže mého muže to pomalu zabíjí..:)). Ten by zas naopak nechal vše jak je min.na 30 let :D. A já si bez plánování nedovedu život představit, nemá to tedy se mnou jednoduché. Pa a díky, Martina

      Vymazat
  2. Marti, to je nadherna terasa. Lavice su uzasne. Ja tiez nieco podobne zhanam. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, byla to tenkrát náhoda, jsem za lavice moc ráda, i když nejsou až tolik pohodlné. Ale na vysedávání stejně není moc času, zatím :). MOc zdravím, M.

      Vymazat
  3. Matino, nádhera, moc pěkně řešené, hlavně se mi moc líbí ten způsob zastínění. Koukám, že jsme na tom podobně , no ale zase máme zajištěno , že nudit se nebudeme:-))). Krásné dny na terásce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, zdravím. Zrovna jsem si říkala něco podobného, když jsem četla o zvelebování okolí vašeho domu :)). Je to dřina a dřina...a asi už nikdy neskončí :D. Pohodové chvíle na čerstvém vzduchu, M.

      Vymazat
  4. Krásná terasa, musí to být úžasné setkávání celé "rodiny". A koukám, že kočička i barevně zapadá do současného konceptu - je to prostě promyšlené do detailu! Krásný zbytek víkendu!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terasa je místem pro všechny, to mám ráda. Guru (kocour) u nás není jediný "vyladěný" :D, i náš starší pes takhle zapadá - i když to nebylo tak původně předem zamýšleno :)). Pohodové letní dny, Martina.

      Vymazat
  5. Terasa je vážně nádherná a pro mě velmi inspirativní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to mě moc těší, opravdu. Krásné dny, M.

      Vymazat
  6. Milá Marti, moc díky! Udělala jste mi radost, že jste napsala a nafotila i Vaši terasu. Krásný den!
    Kristýna B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristýno, a já moc díky za Váš podnět. Zdravím a přeji krásné léto na zahrádce, M.

      Vymazat
  7. Martinko, terasa je naprosto dokonalá, vkusně zařízená a obohacená o výborné praktické nápady. A ještě musím pochválit ty Tvé fotografie... to je zážitek na ně koukat, jsi profík, nádhera!!!!!!
    Krásné léto na terásce, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončo, moc děkuji za návštěvu a krásný komentář, moc mě potěšilo, že terasa může být něčím i imspirací. U fotek se snažím, ale do profíka mám hodně daleko :D. Krásné léto i Tobě, Martina.

      Vymazat
  8. Terasa je nádherná :) chtěla jsem zeptat domek je dřevostavba? Jak jste spokojeni? :) Děkuji a přeji krásný den Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino, je to dřevostavba - Ecomodula. Spokojeni jsme už třetím rokem moc, bydlí se nám krásně. Díky za návštěvu i pochvalu, krásné léto, M.

      Vymazat
  9. Ta terasa je nádherná a fotky kouzelné...tam by se mi líbilo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amelie, díky za milý komentář. Krásné a pohodové léto, M.

      Vymazat
  10. Ta terasa je párádní, hlavně to řešení zastínění. Jak je to praktické? Nemá tendenci se to špinit, nebo se tam shlukovat listí apod.?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, listí nám tam vůbec nejde - i díky skleněnému přístřešku. Jinak je to pro nás právě ideální řešení, kdykoli je lehce sundám, hodím do pračky a mokré zas vyvěsím - a jsou jako nové. Mohu jen doporučit. Krásné léto a díky za návštěvu, M.

      Vymazat