sobota 1. února 2014

Light up your day!






Tolik se mi líbí lampionky /světélka od House doctor. Před Vánoci jsem po nich zatoužila do takové míry, že jsem začala uvažovat
 nad svou DIY verzí. Prolamované ozdobičky jsem zvládla, a tak jsem tušila, jakou cestou se vydat.
 Byl to postup pokus-omyl, ale nakonec jsem se dobrala výsledku, se kterým jsem byla spokojená.  Tedy se svou prací - základ by to chtělo lepší - myslím tím průhledný, nenápadnější kabely a žárovky s trochu studenějším světlem - ty mé mají až oranžový tón.
 A také jsem zjistila, že lampionek je po složení moc velký - aby měl v průměru 7cm jako originál, musela jsem svou verzi ještě zmenšit.
 Takže všechno to skládání mě čeká znovu :). Ale svým způsobem je to relax. 




Připravte si čtvrtku a narýsujte si základ. Délka je delší strana A4 nebo kratší A3 (záleží, jaké čtvrtky si koupíte). Kratší strana dílu, který vidíte na obrázku má 11cm, čarami rozdělená po 3, 1, 3, 1 a 3cm. Pokud chcete menší verzi blízkou originálu (doporučuji), 
pak pracujte s 9 cm pruhem, který dělím na 2,5, 1, 2, 1 a 2,5cm. 
Kolmo na to si naměřte dílky po 1cm - u menší verze stačí 8mm. Ty si ale nerýsujte tužkou,
rovnou si je "nařežte" ostrou špičkou nůžek - tak, abyste papír jen zlehka nařízli a ten se pak dal lehce ohnout.




Než budete ale ohybat, nůžkami si nařežte podle pravítka i lomené plochy - podle obrázku, snažila jsem se, aby to bylo alespoň trochu vidět.




A teď už je to jen o ohýbání :). Začněte klasickou harmonikou.




Pak pokračujte podle obrázku (těžko se to slovy vysvětluje :) )



Takhle vypadá požadovaný výsledek.



Pomocí jehly provlékneme režnou nit, stáhneme do kruhu, uvážeme na uzel a konce ustřižených nití schováme dovnitř lampionku.




Volné konce opěr prošijeme - buď na dvou místech, nebo jen uprostřed - jak se Vám bude líbit. Tady jsem začala variantou s dvěma místy,
 ale ostatní jsem prošila pouze na jednom - jedna mašlička čvrtku v pohodě udrží. Doporučuji nedělat uzel, ale jen mašli, 
abyste mohli lampionek bez problémů navlékat na libovolná elektrická světélka.



Tadááá ;). A můžete se radovat z vlastního výtvoru..








Tak teď už jen přeji, ať se Vám daří a máte radost z výsledku, pokud se do nich pustíte.




Krásný zbytek víkendu!

Martina

18 komentářů:

  1. to je nádhera, ale nemám odvahu to zkusit...bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkuste, chytne Vás to, pokud máte čas ;) Prima dny, M.

      Vymazat
  2. To je krása! Obdivuju Tvou trpělivost (tu já teda nemám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no trpělivost..mám zatím jen polovinu hotovou - 10 ze 20ti a že by se mi chtělo do druhé půlky, se zrovna říct nedá :)). Prima dny, M.

      Vymazat
  3. To je BOŽÍ !!! Píšu na důchodový todo list, až budu mít dostatek času :)). Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, ano, i tak se to dá ideálně pojmout. Žrout času je to totiž pořádný. Krásné dny! M.

      Vymazat
  4. Teda to je krásné! A tolik práce a trpělivosti ... Určitě vyzkouším, ale nevím nevím, zda se mi to tak podaří:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, určitě podaří. Když je ten čas a trocha trpělivosti, už to jde skoro samo ;). Pohodové dny, M.

      Vymazat
  5. Martinko, vypadá to úžasně !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, díky. Jsem ráda, že se to nakonec celkem podařilo...
      Pa a krásné dny, M.

      Vymazat
  6. tak toto je úžasnéééééééééééé :) jednoznačne to zaradím medzi moje handmade návody :) viac TU

    OdpovědětVymazat
  7. Nááádhera....máte můj obdiv..... já se tady trááápííím už od rána, kdy jsem tento návod uviděla..snad se mi to podaří.
    Děkuji za krásný návod.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vím, jsou pracné, ale držím palce, ať vydržíte ;). Já jim prostě neodolala. Krásné dny, M.

      Vymazat
  8. Miluju Váš blog! A tak strašně jsem se těšila až jsem dáte návod na tyhle světýlka :-) Okamžitě jsem se do nich pustila........, bohužel jsem skončila u poskládané "harmoniky" .Prolomit trojůhelníčky mi nejde a nejde :-( , papír mám celý pomačkaný a výsledek je 0. Mohla by jste prosím ,speciálně pro mě nechápavou zkusit nějak popsat ten "fígl" jakým seto dělá?! Děkuji moc Dagi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dagi, to mě mrzí. Neumím moc vysvětlovat, ale zkuste si ohnout nejdřív vše, co jste si předřezala, půjde vám to mnohem líp. Začněte od samých krajů, už se Vám to bude trochu tvarovat a pak se nebojte pořádně ten papír zmáčknout :)), žádné jemnůstky. Ne, opravdu doufám, že nad ním zvítězíte a pak už Vám půjdou jak po másle. Držím palce !! a moc děkuji, že jste napsala. Snad se zadaří, kdyby ne, nebojte se mi napsat třeba email ;). M.

      Vymazat
  9. Marti, kolikrát já jsem se už do nich doma pouštěla... ale nemám na to...! Máš je krásné a ty jsi velká šikulka! Mnoho pozdravů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, tak třeba až budeš mít víc času, tak Tě to zas zláká. Já se k nim taky stále přemlouvám :)). Měj se moc fajn! M.

      Vymazat