středa 5. března 2014

Do It Yourself





Jedna z mých "úchylek" jsou jednoznačně polštářky. S jejich pomocí lehce vykouzlíte změnu ve svém interiéru. Tak nejspíš proto. 
Je to určitě nejčastěji pořizovaný doplněk v naší domácnosti. Zkrátka jich není, a asi nikdy nebude, dost :).
 Naštěstí je to jedna z mála věcí, kterou alespoň trochu dovedu ušít svépomocí a tak si občas nějaký vyrobím, protože ceny některých krasavců jsou pro mě bohužel nepřijatelné. Ke stejné myšlence mě dohnala má poslední návštěva H&M Home. 
Miluji jejich lněné povlečení a tak jsem si tentokrát pořídila alespoň dva kousky lněného prostírání, pro další tvoření. 
Pro hebké, jemné a měkké polštářky jsou ideální. V drogerii jsem narazila na správný odstín šedé (v tomto případě je uvedena výrobcem jako stříbrná). Od stejné značky - jedná se o barvy na textil Art e Miss - jsem tam ale narazila i na batikovací barvu za studena. 
Už dlouho toužím po ombre dip-dyed polštáři. Růžová, kterou jsem koupila, sice není správně pudrová, ale ani tak jsem neodolala
 a jsem ráda, že jsem ji vyzkoušela. Pracovalo se s ní opravdu jednoduše. Já jsem si naředila barvu do rozprašovače, kterým jsem jí nanášela na svisle pověšenou látku.  Pro ombre vzhled jsem pak jen postupně přisypávala - přidávala barvu, která pak získávala na intenzitě. 
Tak mám zase o tři ručně dělané kousky více a zase chvilku klidu na duši :).










Pokud máte na dip-dyed polštářky spadeno také, pak mohu tento postup jedině doporučit.
Já si toho svého už spokojeně užívám :).







Dobrou noc

Martina

15 komentářů:

  1. U mňa je to s vankúšmi takisto. Nikdy neviem odolať a keď ma napadne nejaký si ušiť, už ma nič nezastaví. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) skoro pokaždé, když se něco snažím šít, manžel už dává oči v sloup se slovy: zase další polštář..a téměř stoprocentně má pravdu :D. Je to nejjednodušší a nejpůsobivější dekorace, oživení přece, tak hurá od toho;). M.

      Vymazat
  2. Vynikajuci napad...tiez mam vankusov aj pre 5 domacnosti...
    Ale nejako som nepochopila...z dvoch utierok si usila tri vankuse? A batikovala si asi pred sitim, ze?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, omlouvám se, asi jsem to nenapsala nejlépe. Ty dva do šeda mám ze lněného prostírání, jinak vše ostatní je z bílé látky, kterou mám na podobné případy stále doma v zásobě :))).
      Batikovala jsem před šitím, ano.
      Krásné dny, Martina

      Vymazat
  3. Martinko, jak Ty jsi sikovna... to je opravdu fantasticke. Tac, povlaky, uterky, papirove dekorace.. nic Ti nedela problem a ja Te za to neskonale obdivuji. Jsi opravdu neuveritelne nadana a tvurci.. a inspirativni jakbysmet.
    Uzasne povlaky jsi vyrobila, tak uzasne, ze mi srdce zaplesalo po tom ombre...budu muset neco vyzkouset. Diky za Tvou kreativitu a DIY projekty, ty mam moc rada.

    Moc a moc zdravim a preji nadherny den plny slunce.
    Marketa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, to jsou jen takové domácí spikleniny, moc šikovná nejsem, vždy je to pokus/omyl :))). Ale baví mě, když mi vyjde chvilka na nějaké DIY, hned pookřeju. Tak jsem ráda, že něco se i ostatním líbí. Ombre polštář opravdu doporučuju vyzkoušet. Mě to chytlo, takže se určitě chystám ještě na další podobný čin.
      Měj prima dny a spoustu volných chvil ;), těším se zas u Tebe na blogu!
      Díky moc za krásná slova a stálé návštěvy.
      Martina

      Vymazat
  4. Och, nádherný článek :-), moc pěkné, všechny tři jsou skvělé :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, díky moc! Krásné jarní dny
      Martina

      Vymazat
  5. Teda ty jsou krásné. Taky mám úchylku na polštáře. Batikování jsem zkoušela jednou a chci ještě. A tvůj postup je jednoduchý, takže ráda vyzkouším. A když jsem v Praze, tak H&M je na mé obvyklé trase:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na batikování trochu srab. Ale tohle se mi zdálo lehké a taky bylo, šlo to pěkně, opravdu.
      Tak přeji hezké tvoření a těším se na výsledky ;).
      Krásné dny
      M.

      Vymazat
  6. sú nádherné :) a k tomu dokonca aj DIY :) pozývam na súťaž o bytové doplnky: TU

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné. Hlavně se mi líbí ten s cikcak pruhy. Taky se mi na různých polštářcích a plédech líbí, že jednoduše dokážou změnit feeling místnosti :-)

    OdpovědětVymazat