pondělí 10. března 2014

Nový pokoj pro Amelii



To byla dřina na poslední tři dny. Tedy fyzická :). Promýšlení, jak na nový pokojík vhodný pro školačku, mě zaměstnávalo už dlouhé týdny. Ameli v září usedne do školní lavice a tak si její domácí prostor doslova říkal o změny. Moc se na to těšila a já také. Tak dnes za "čerstva" jsem ještě stihla výsledek vyfotit a tady je ;).





























Potřebovala hlavně dost úložných prostor a solidní pracovní plochu. I když jsme přemýšleli i nad postelí s dalším výsuvný lůžkem - pro případ přespání kamarádky, nakonec zvítězily prostorné šuplíky. Ikea Flaxa vystihla mou představu celkem přesně - jednoduché rovné linie, ideální barevná kombinace. Podlehla jsem i úložnému čelu k posteli ze stejné série, jen tam jsem změnila zelenou barvu na šedou - pomocí samolepící tapety. U nohou postele tak vznikl prostor akorát na peřiňák, který nám společně s deskou stolu vyrobil místní truhlář - opět jsem z jeho práce nadšená! Výběr té správné židle mi zabral dost času, Amálka si přála točící na kolečkách :) a já nemohla překousnout běžnou dětskou pestrobarevnou, nebo naopak fádní kancelářskou nabídku. Srdce mi zaplesalo, když jsem na internetu našla Coco.  Je velmi pohodlná a splňuje jak moje, tak Amálčiny podmínky. Šedou poličku jsem kupovala u Šárky na Ma maison blanche a jsem moc ráda, že našla nové místo v našem domě. Poličky nad stolem jsem vybrala na poslední chvíli v Ikea a byla to trefa do černého, líbí se mi čím dál víc. A doplňky jsem měla samozřejmě koupené snad jako první :). Neodolala jsem plakátu Měsíc - pro Neila od Martina Krusche, který jsem pořídila na KOKINO design, stejně jako roztomilé noční světélko - zajíce a růžový kufřík, jaký jsem měla jako malá holka i já :). Tímto bych paní Renatě chtěla moc poděkovat! Nevím, zda jsem nadšenější já, nebo Amálka. Lampička od Lisbeth Dahl byla první věc, kterou jsem koupila a za ní jsem moc vděčná paní Šárce. Doplňky, jako melaminový hrneček ( u nás na tužky) Design letters od Arne Jacobsena, vtipné štítky/nálepky Vanilla Fly na šanonech, nebo plechové písmeno A jsou samozřejmě z Nordic Day. Já se pak pokoušela vyrobit pár šikovných krabiček na Amálčiny poklady pomocí bílého spreje a zbytku šedé tapety. Nad postel jsem měla v plánu pověsit nějaký krásný lapač snů, ale při třídění jsem narazila na Ameliiny výrobky z keramiky a pověsila jsem její maxikorále na vyplavené dřívko dovezené z poslední dovolené z Itálie. Snad přinese jen ty příjemné sny. Lustr je také Ikea - moc se jim povedl a koupili jsme ho hned i v jemně růžové variantě do pokojíku Madlence. Nakonec se mi moc hodily i původní věšáčky ze "starého" pokojíku, které jsem před lety pořízovala v Manufaktuře. Ale nejvíc jsem si asi vyhrála s výmalbou pokojíku. Tentokrát tlumené, pastelové barvy - po sledování inspirací z Pinterestu jsem měla za chvilku jasno. Tři odstíny barvy (šedá, modrá , růžová) jsem postupně nanášela pomocí velké auto-houby :), kterou jsem si vyřezala do požadovaného tvaru podobně, jako bramboru na razítko . Přes mou velkou snahu je ale hodně znát, že mi to jaksi "ujíždělo šejdrem" a to na spoustě míst. 

Teď už se čas neúprosně překlenul do dalšího dne a nás čekají jarní prázdniny. Tak jdu načerpat sil.


Děkuji za Vaše komentáře a těším se zas po pár dnech v "ústraní" na nakouknutí do světa blogů, ke kterým se ráda vracím


Dobrou noc!
Martina 

42 komentářů:

  1. Marti, to je naprosto dokonalé, skvělé, nádherné, chtěla bych být Amélie:-):-) Helča.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli díky moc! Jsem ráda, že se Ti to líbilo i naživo ;). Pa, M.

      Vymazat
  2. Super....mne sa to sejdrem paci uplne najviac...
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)))), tak to mě těší. Mě nakonec taky;).
      Krásné dny, M.

      Vymazat
  3. Téda, to se to bude učit samo! Je to překrásné! :-) bára.kára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, díky. Jsem zvědavá, jak se bude učit, teď už je to jen na ní :)).
      Krásné dny, M.

      Vymazat
  4. Marti, izbička Ameli je nádherná, krásne vychytávky pri posteli kam pokračuje doska z pracovného stolu.Posteľ je celá ohraničená, myslím si, že deti sa cítia takto lepšie (bezpečnejšie) ako keby bola posteľ voľne stojaca. A úžasný nápad s kosoštvorcami na stene ešte posteľ viac ukotvil. Ja síce už malé deti nemám, ale veľmi sa mi páči jemnosť v detských izbičkách a farebnosť sa môže meniť podľa veku dieťaťa rôznymi doplnkami. Stolička je úžasná a prekvapil ma luster z Ikey. Je naozaj vydarený. Krásna izbička, prajem Amelii v nej len krásne sny a veľa dobrých výsledkov v škole. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, moc děkuji! Je to tak malý pokojík, že člověk rozmýšlí nad každým centimetrem a není moc možností, jak nábytek uspořádat. Jsem ráda, že jsem nakonec dovedli využít i ten malý kousek za postelí. Jsem opravdu spokojená a Amálka taky, což je hlavní. Lustry jsou povedené, naskladnili je právě včas :D.
      Moc zdravím! M.

      Vymazat
  5. Tak to je proměna snů!!! Moc se Vám to povedlo, Martinko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, moc děkuju! Jsem ráda, že se mé představy podařily zrealizovat a líbí se.
      Krásné slunečné dny, M.

      Vymazat
  6. Tak izba je úchvatná a tá maľovka je teda zlatý klinec , verím že si sa natrápila , no stálo to zato a vyrezaná huba a vybrané farby to je skutočná vychytávka a ja si túto tvoju stenu ukladám do projektov, keď ma raz tá Aničkina destká izba omrzí .Skvelé tlieskam!!! E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eri, moc díky! Váhala jsem, původně měli být jednodušší puntíky, ale nakonec jsem ráda, že jsem se do tohoto potisku pustila. Jen malá rada pro případnou realizaci - mějte na každou barvu houbu zvlášť. Pak by to ani tolik neujíždělo a vše bylo přesnější a hlavně míň pracné ;).
      Krásné dny a díky za návštěvu
      M.

      Vymazat
  7. Pokojíček se moc povedl, hned bych se zabydlela :). Zeď je skvělá, Marti, prostě jste nejšikovnější. Krásné prázdniny, Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já bych se tam zabydlela také :D. Bála jsem se jen, aby se to líbilo i Amálce, což se nakonec podařilo, tak už mohu být opravdu spokojená. Snad si bude udržovat konečně trochu pořádek...:))).
      Díky moc za milá slova a krásné dny plné slunka!
      M.

      Vymazat
  8. Dobrý den Martinko,

    nepřestávám Vás obdivovat, Vaše nápady, zručnost, originalitu. Když vidím Vaše bydlení, tak mám vždy touhu něco tvořit i v tom svém, ale nakonec nikdy nevím od čeho začít :) Chtěla jsem se Vás zeptat, odkud máte ten krásný kulatý polštářek na židličce? Je opravdu nádherný :) Celá proměna je moc krásná, já zrovna přemýšlím jak nakombinovat v ložnici pudrovou růžovou s nějakou světle šedou. Sice to ještě není ani rok, co jsem si řekla, že nechám zdi v ložnici bílé a po pracném malování opravdu bílé jsou, ale teď mě strašně láká tato kombinace, nejlépe jen na jednu stěnu jak jste to udělala Vy. Jen si nejsem jistá, jestli to půjde k přírodnímu buku (postel, komoda, dva noční stolky), zbytek mám bílý (závěsy, přehoz na postel, lampičky, lustr).
    Tak Vám držím palce v dalším tvoření, nemůžu se nikdy dočkat Vašich nových příspěvků, umíte dát domovu opravdu krásné teplo, já to tak neumím ikdyž se snažím :)

    Krásné prázdniny přeje Vaše čtenářka Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klári,

      moc zdravím a děkuji za Vaše návštěvy a milá slova!
      Pudrová růžová s šedou jsou opravdu dobré kamarádky a nedivím se, že Vás lákají ;). Od něčeho se začít musí, já to znám, chce to někdy víc odvahy, já také nejdřív nad vším bádám a většinou se mi osvědčí počkat, když si nejsem jistá..
      Můžete zkusit ty barvy nejdřív na doplňcích - dekorační polštářky, přehoz, vázička, dekorace....a uvidíte, jak se v těch barvách budete cítit ;). Ono někdy opravdu stačí jen málo, méně je někdy více...S bílou jde dohromady vše a když jí je kolem dost, pak teprve doplňky jiné barvy pěkně vyniknou, máte myslím dobrý základ ;). Tak držím palce v plnění Vašich představ a snů a ještě jednou moc děkuji za Vaši přízeň!
      Krásné jarní dny
      M.

      Vymazat
    2. A ještě jsem zapomněla - polštářek je starší kolekce Bloomingville. Škoda, že je už neprodávají.

      Vymazat
  9. Je to nádhera!!! Nejvíc se mi líbí asi ta výmalba. Nikde nic ujíždět nevidím :-D Chystáme se na malování u kluků v jejich královstvích, tak se asi nechám Vámi inspirovat, jen vynechám tu růžovou :-D :-D
    Fakt to máte moc povedené. Všechno!!! Klidně bych takový pokoj brala i pro sebe :-)
    Heký den
    Šárka
    https://www.facebook.com/pages/SarkaR/493617093992312

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, díky. Ten vzorek naštěstí ty nedokonalosti zdálky spolkne :). Myslím, že bude vypadat dobře klidně i v kombinaci dvou barev ;), s chutí do toho, ráda se také pokochám.
      Já bych ten pokojík brala hned, tak Amálce říkám, že musí sekat dobrotu, jinak o něj může přijít :D.
      Díky a hezké dny i Vám
      M.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Radko, zdravím po delší době a moc děkuju!
      Krásné jarní dny, M.

      Vymazat
  11. Martinko, ta dřina se vyplatila, je to nádhera! Úžasná je ta lampa.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heleno, moc děkuji a přeji krásné jarní dny!
      M.

      Vymazat
  12. Jako vždy smekám!!! Ta zeď je úplně ze všeho nejlepší a právě drobné nedokonalosti se mi na tom líbí. Já se zakoukala do trojúhelníků a chtěla jsem je dětem natiskat do pokojíku právě houbou, ale pak jsem si říkala, že by to určitě dopadlo hrozně, že radši nastříhám tapety a nalepím je z tapet, ale teď zase váhám... Každopádně to ale máte luxusně přenádherné!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romano, tak držím moc palce, ať je výsledek podle Vašich představ!
      Já dala přednost tiskání houbou kvůli výslednému efektu, kde nejsou ty kontury tak "ostré" a barva se pokaždé přichytila s jinou intenzitou, takže to jsou zase ty nedokonalosti, co se líbí mě :).
      Díky moc za návštěvu a milá slova!
      Krásné jarní dny
      M.

      Vymazat
  13. Já se k Vám Martinko furt musím vracet se na tu nádheru koukat,je to dokonalé.Ta dřina za to stála,takový pokojíček bych brala hned.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji moc, to mě těší :). Mějte krásné dny
      Martina

      Vymazat
  14. Marti klobouk dolů, dokonale sladěno, zkombinováno, vymyšleno, ta židle je fakt úžasná!
    Mnoho pozdravů :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, díky, moc mě Tvá pochvala těší!
      Jsem ráda, že se to nakonec povedlo, měla jsem přece jen obavy, ne že ne ;).
      Pa a moc zdravím!
      M.

      Vymazat
  15. Waw, Martinko, to je nádhera ...... tleskám a smekám klobouk ..... nejvíce ze všeho nejvíc mě dostal ten nápad ze zdí .... ty drobné nerovnosti se mi, ač perfekcionalistce, naopak moc líbí .... užij si s holkama krásné prázdniny !!! My už je máme za sebou ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, jsi moc hodná, děkuju!! Jsem ráda, že se líbí :).
      Krásné jarní dny a moc zdravím
      M.

      Vymazat
  16. Nádherný, dotažený do posledního puntíčku! Tyhle barvičky má Julie ttaky, akorát zatím jen na polštářcích... moc se jí pokojíčku zatím nechce :D a úžasný nápad s houbou a potiskem, fakt smekám! Určitě se Amelii moc líbí. Mějte se krásně Marti, paaa :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radush, "naštěstí" líbí, jinak by byl můj :D. Aspoň mě teď víc baví u ní uklízet a doufám, že jí taky :))).
      Moc zdravím a přeju vám holky krásné jarní dny
      M.

      Vymazat
  17. Tak to je pane Pokojíček! Jsem unešená tou lampičkou a houbotiskem (ty maličké nedokonalosti se mi právě! líbí).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, moc díky za návštěvu i komentář! Krásné jarní dny
      M.

      Vymazat
  18. Marti,
    jedním dechem FANTAZIE !!! Nic tak krásného , jednoduchého a přitom vlastního a stylového jsem už dlouho neviděla..ty bys potřeboval dům o XL patrech, abys vyprázdnila všechnu svojí fantazii :o)) Opravdu paráda a věřím, že se Amálka ze svého pokojíčku jen tak nehne, protože já bych tam byla furt :o))
    Krásný víkend a díky za milé ránko :o) papa Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko ahoj! JJ, máš mě zcela prokouknutou :))))), ale jen zařizovat, uklízet bych už megadům nechtěla :D.
      Je pravda, že Amálka si teď užívá spoustu úložného prostoru na své poklady i pracovní plochu, takže tvoří a tvoří...až jí to závidim :).
      Pa , moc děkuju a snad brzy napíšu ;)
      M.

      Vymazat
  19. Ten potisk zdi je perfektní!

    OdpovědětVymazat
  20. Je to tak překrásný, hned bych se tam nastěhovala, a když jsem to ukazovala mladší sestřičce také Amelii tak byla nadšená že se odstěhuje! Perfektní!

    photobyanni.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Musím uznat, že je to fakt krása. Moje dcera má sice teprve 3 měsíce, ale už i tak scháním inspiraci na její pokojíček. A šedá barva je čím dál tím víc můj favorit. Díky za inspiraci :-)

    http://mojeradostiatak.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  22. Prosím, od jakého truhláře máte ten peřiňák? Děkuji.

    OdpovědětVymazat