pondělí 30. června 2014

Sázka na černou




Léto je tu a s ním i delší pobyty v okolí domku. 
Dobré počasí nám umožnilo vzít za práci a zase o něco málo domek vylepšit. Jako vždy jsem hledala inspiraci v mém oblíbeném skandinávském stylu. Naše terasa, obložená smrkovým dřevem, mě k tomu už minimálně rok vybízela. Cítila jsem potřebu změnit odstín dřevěného obložení, abych dům více barevně sjednotila a nechala tak i vyniknout dřevěné podlaze a pergole po celé délce terasy. 
Vzdychala jsem obdivně nad snímky černých domů a prala se vnitřně s neodbytnou otázkou - jak by to vypadalo u nás? 
Pokud bych se měla rozepsat o všech svých pocitech, rozhodně by Vás to nebavilo číst. Radila jsem se se svým blízkým okolím, sousedy, 
ale i daleko bydlícími přáteli, kterým důvěřuji ohledně citu pro bydlení a hlavně jejich rozumnému úsudku. 
Klepala se mi kolena, jako před maturitou, když jsem udělala první - nevratný - tah štětcem.
Jak to dopadlo, můžete posoudit sami. U nás doma vládne spokojenost a mě se neuvěřitelně ulevilo. 
Cítit se dobře, nebo ještě lépe, to byl samozřejmě ten hlavní cíl.









Letos se náš domek dočkal i malého vylepšení ve formě nových rolet, které nám už v horkých dnech báječně posloužily. 
S novým černým kabátkem jim to celkem ladí. Změnám neuniklo ani sezení. Dřevěný stůl s lavicemi jsem přesunula pod naše vysoké ořechy - tam je nejlepší stín zaručen v jakékoli denní době.  Místo něj jsem si na terase představovala něco pohodlného na povalování, relax u čtení apod. Už jsem byla rozhodnutá pro výrobu paletového sezení, ale osud zasáhl jinak a já v poslední chvilce narazila na inzerát, který jsem dlouho před tím marně hledala. Domů jsme si tak dovezli polyratanové sezení - pravda, ne tak originální, ale velmi praktické a mě odpadlo spoustu práce s výrobou. Blíže ke dveřím jsme pak umístili praktická ikeácká křesílka, která mi skvěle doplnil stolek s tácem, který dřív sloužil u Amálky v pokojíku. Tentokrát jen dostal stříbrnou podobu.










Servírovací stolek, který jsem dříve měla doma vedle kuchyňské linky, mi teď u dveří slouží jako odkládací a tak trochu květinový :). 
Pokud ale dojde na grilování, zachraňuje mé nohy a pomáhá mi odvézt nádobí přes celou terasu k odstěhovanému stolu. 
Za sedačku ještě přibude dřevěná zástěna pro dokonalejší soukromí a tím budou mé představy o nové tváři terasy kompletní.








Tedy...lhala bych. Moc bych si přála, aby se zeleni v její blízkosti dařilo čím dál lépe - hlavně mému vysněnému bambusu
přibyly další DIY květníky z betonu a třeba i časem nějaké stylové doplňky...








Už teď jsem moc šťastná, když vidím, jak si díky změnám celá rodina užívá venkovní prostory zase o něco lépe.
 Moc děkuji svému manželovi, za jeho důvěru ve mě a také jeho nemalé úsilí, které neváhal do realizace mých nápadů vložit. 







Přeji všem krásné léto a prázdninové dny 
- pokud možno v blízkosti těch, které máte rádi ;).

Martina



64 komentářů:

  1. ...moc pěkné ...jednoduché, čisté, krásné...nikdy by mě nenapadlo, že černá může být tak kouzelná na domě...tleskám.Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, černé domy mě okouzlují už dlouho, tak jsem ráda, že to šlo částečně aplikovat i na ten náš, i když to není zrovna elegán. Moc díky za návštěvu a přeji krásné léto! M.

      Vymazat
  2. Gratuluji ke skvělému výsledku vaší realizace. Nedávno jsem v časopise narazila na obytnou maringotku, která se mi moc líbila, asi hlavně i kvůli tmavému nátěru. Můžu se zeptat, jaké barvy na dřevo jste použila? Děkuji za odpověď. Iva
    http://www.miramari.cz/new/sites/default/files/informace_k_projektu_maringotky_k_stazeni.pdf

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, moc děkuji za odkaz! - ta maringotka je naprosto úžasná, skvostná!! Alespoň mám teď záložní plán, až nás budou chtít holky z domku vystrnadit :)). Takovou bych si opravdu nechala líbit. Použili jsme Bondex Matt - eben.
      Krásné letní dny a děkuji, Martina

      Vymazat
    2. Dobrý večer Martino,
      jsem ráda, že se vám maringotka líbí, snad jste se podívala ještě i na další obrázky, http://miramari.cz/new/portfolio/maringotka-na-sumave
      Už spoustu let je mým koníčkem architektura a interierový design, ale tenhle projekt mě fakt dostal! Možná, že časem bydlení změníme i my, děti odrostly, ale zatím o tom jen teoretizuji. Čas fakt strašně letí. Dospěla jsem k závěru, že je potřeba už při nákupu pozemku, stavbě domu a zakládání zahrady přemýšlet ve všech souvislostech. Omlouvám se, trochu jsem odbočila od tématu. Přeji krásné prázdniny a užívejte si pohodu na vaší vkusné terase. Iva

      Vymazat
  3. super...ten obr. květník z betonu v pozadí, jak je v něm tuším buxus, jste taky vytvářela? Paráda...taky bych se chtěla zeptat na barvu, chceme černě natřít zahradní domek...díky za inspiraci:-)..Dora

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doro, děkuji, na zahradní domek se také ještě chystám :). Ten betonový květník na buxus je vlastní výroba, stačí mít dvě velké plastové nádoby vhodného tvaru a jde to opravdu dobře. Chystám se přidělat další, zvlášť tento se mi k buxusu moc nevyvedl,je na něj moc nízký, ale určitě se využije. Barva je Bondex Matt - eben. Hezké tvoření a slunné léto! Martina

      Vymazat
  4. Nemůžu se vynadívat...moc pěkné ! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aranel, moc děkujeme! Také přeji prima léto :), Martina

      Vymazat
  5. Marti,
    ta vaše terasa, to je prostě sen. Dýchá z ní pohoda, klid a Domov s velkým D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkujeme za krásnou pochvalu. Pohoda a klid tu opravdu bývá, jsem šťastná, že jsme ji mohli zrealizovat. Krásné léto! Martina

      Vymazat
  6. Marti, promena se moc povedla, terasa je uzasna. Obdivuju, jak se do kazdeho snu pustite s nasazenim, i manzel. U nas na muj vkus vsechno moc dlouuho trva :). Jdu se znovu a znovu kochat uzasnymi fotkami. Krasne prazdniny, Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc Vás zdravím. Tenhle sen nám dal pěkně zabrat, ale nakonec jsme i s manželem rádi (většinou se mých výmyslů obává už dopředu :) ), že jsme to zvládli. Taky to u nás vše jde na etapy a pomalu, ale je to prima, sledovat, jak se vše po kousíčkách mění k lepšímu. Snad teď bude více odpočinkových dní, ráda nakukuji k Vám :). Tak krásné prázdniny! Martina

      Vymazat
  7. Marti to je terasa ako zo sna. Krásne si všetko vymyslela a skombinovala a tá čierna je úžasná. Ešte že si sa odhodlala a natrela to. Skvelé, skvelé, skvelé. Krásne prázdniny. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, moc děkuji. Já nakoukla k Vám a zatajil se mi dech. Musím napsat, fotky se sítí jsou úžasné. Jsem ráda, že to u nás dobře dopadlo, rozhoupávala jsem se k tomu opravdu hodně dlouho :). Krásné prázdniny přeji i já , Martina.

      Vymazat
  8. Milá Martino, máte to nádherné! Kochám se každým detailem, tomu není co vytknout... Domek s takovou terasou bych v českých končinách snad ani nečekala, jistě spíš někde ve Skandinávii... Přeji, ať si terasy co nejvíc užijete ve společnosti právě těch, které máte nejraději, Veronika. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, to mě moc těší a děkujeme! :) Ano, je pravda, že ze strany, kde máme terasu, už to na ČR moc obvyklé není :D, ale to mě na tom právě také lákalo. Kamarád mi řekl - u vás si to můžeš dovolit, jste takový skandinávský kopeček...:)))..no, možná, ale jen tak od plotu k plotu :). Děkuji moc za přání, já si tam teď ráda při hovění beru notebook a kochám se dál blogy, na tom Vašem začínám mít čím dál větší závislost. Mějte krásné léto a těším se zas u příspěvku u Vás! Martina

      Vymazat
  9. Teda tak to je vážně nádhera!! Úplně můj vkus, pro mě tedy obrovská inspirace! Hned bych se usadila na terásce, nebo klidně v trávě a koukala na ní, vážně super!!! I zahrádka kolem vypadá skvěle! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pájo, moc Vás zdravím a současně když vidím, že mi píšete, hanba by mě fackovala - však mám stále v podvědomí, že Vám zatraceně dlouho dlužím odpověď.. Děkuji tedy o to víc, že jste na mě nezanevřela. Zahrádka se pomalu buduje a probouzí, bambus u verandy najednou raší závodním tempem, už se těším, až mi to tu trochu zastíní :). Mějte krásné léto, Martina.

      Vymazat
  10. skvělé,
    prosím kde se dá sehnat ta šňůra origami světel:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Lampionky jsou doma dělané :) - návod můžete najít u mne tady http://my0neway.blogspot.cz/2014/02/light-up-your-day.html . Krásné letní dny! Martina

      Vymazat
  11. Téda, to je moc pěkná úprava. Já bych asi zvolila měkčí tmavě hnědou, ale i ta černá vypadá překvapivě dobře. Mám jeden tip - vyměň dřevěnou zástěnu za rákos, my jej máme, dá se s ním hýbat - jednoduše nandat i sundat, vypadá to krásně a je to skvěle vzdušné ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Báro, to je holt ta fascinace skandinávským stylem :). Černá je úžasná a bude taková i zástěna, na kterou už mám doma nakoupený materiál- jsem holt puntičkář s jasnou představou :D. Snad bude brzy hotová, moc se na ní těším. Vzdušná bude, ale budu ráda, že zůstane na svém místě. U nás doooost fouká :). Ale rákos je jinak bezva, díky a přeju krásné léto! ;) Martina

      Vymazat
  12. Krása, miluju černé domy! Je úžasné, že jste do toho šli, pěkně vyladěné to máte:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také :). Díky za pochvalu a krásné letní dny přeji, Martina.

      Vymazat
  13. Martinko, tak k tomuhle nemám co dodat..jednoduše KOUZLO. Jste šikovná. Tento styl domu je můj sen, bohužel se mi asi nesplní, bydlíme v domě ze třicátých let a stěhování se neplánuje..i když..nikdy neříkej nikdy, že. Parádní, smekám, užívejte překrásnou terasu, zahradu a léto! KatKa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc díky. Je to tu fajn, ale i domy z 30. let mají své kouzlo, v jednom jsem také vyrůstala.. a někdy se mi zasteskne :). Díky za krásná slova a mějte prima léto! Martina

      Vymazat
  14. Martinko,

    sedím a mám otevřenou pusu dokořán a říkám si ach :) je to prostě nádhera!!!! Moc Vám fandím a už teď se nemůžu dočkat dalších příspěvků. Krásné pohodové prázdniny. PS: mít takovou terasu, tak snad nemusím ani na dovolenou :-D Zdraví Klára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláro, tak to moc děkujeme ;). Poslat někam děcka, také bych si tu dovolenou tu určitě užila :D. Mějte krásné léto! Martina

      Vymazat
  15. Martino, to je paráda. Taky se mi líbí domy obložené dřevem, černým a kdybychom to u nás někdy chtěli bourat a znovu stavět, taky bych hned šla do něšeho podobného...ale to asi hned tak nenastane a tak budu chodit koukat k vám! Chápu obyvy před prvním tahem štětcem, ono se to lehko natírí kdejaké prkotiny, ale dům to už je něco. Vašemu domu ta černá ohromně sluší a terasa...nádhera! Moc povedené! Krásné letní dny přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie, hlavně nic nebourejte!! Máte to doma tak krásné, mě by se u Vás líbilo i v tom úžasném teepee ;). Musím ale přiznat, že mi z toho pocitu, když jsem měla rozhodnout, bylo opravdu fyzicky zle. První nátěr se okamžitě vsáknul, všude fleky a bledý přihlížející manžel za zády..:D. No uf...Díky a přeji celé krásné rodince prima léto! Martina

      Vymazat
  16. Vypadá to báječně, moc se mi to líbí. A ta terasa je můj sen :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji a přeji prima léto :), Martina

      Vymazat
  17. Ahoj Martinko,
    krásně dotažené do posledního puntíku. Kdybych nevěděla, že je domeček v čr nikdy bych nevěřila. Moc se to povedlo a je to promyšlené a doladěné. Krásně teď vše vynikne. Prostě bomba. Přeji pěkné prázdniny a ať je těch krásných dní na terásce co nejvíce. Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, moc Tě zdravím! Promýšlela jsem to nakonec dlouho, tak snad vše bude dobře sloužit. Těším se pak už jen na pohrávání s detaily :). Nejvíc se těším, až to postupně začne růst na zahradě, aby se nám vylepšil i výhled z terásky. Se zahradničením se ale dost peru :D. Díky za krásná slova a přeju Ti prima prázdniny! Martina

      Vymazat
  18. Máte to husté! Hned bych se k vám přestěhovala, terasa je krásná, musí se tam skvěle relaxovat.

    Pé.es. moc se vždy těším na nový příspěvek!
    Andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andy, moc děkujeme! A já ještě i za přízeň :), snad nezklamu..
      Krásné léto, Martina

      Vymazat
  19. Martino, terasa vypadá skvěle! Chodím k Vám nakukovat už nějakou dobu (ode dneška oficiálně) a musím pochválit, jak krásné fotky tu míváte, moc pěkná je i ta nová profilová! Hezké léto!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, to mě těší, moc díky za krásná slova, tak Vy jste si všimla i profilovky..:)) Vítejte a prima léto i Vám :), Martina

      Vymazat
  20. Marti, to je oáza klidu a navíc máš vše krásně sladěné. Jednotlivé detaily na sebe navazují, nic nevybočuje. Jsi moc šikovná. Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuji, trochu rozházené mi to přijde pořád, ale snažím se tam už nic nepřidávat. Doufám spíš, že bude přibývat té zeleně :). Díky za krásná slova a přeji prima léto! Martina

      Vymazat
  21. Marti veľmi som sa tešila na tento príspevok a je famózny to tvoje odhodlanie obdivujem ,veĺa krát si farbou nie som istá ..no tvoje rozhodnutie bolo absolútne správne ,neviem si predsatviť ,že ten dom bol niekedy iný ako čierny ,som očarená !!! si skvelá skvelá šikovná pekné dni E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eriko, moc děkuji. Asi jsem holt opravdu ten beran :), jinak si to odhodlání neumím vysvětlit :)). Už i od lidí, kteří viděli domek v reálu, jsem slyšela slova - a on nebyl černý? a jaký?? to si neumím představit..:D. Takže jsem ráda, že mu ta černá nakonec pěkně sedne.
      Krásné letní dny a díky za pochvalu! Martina

      Vymazat
  22. Martinko, jedním slovem nádhera !!!! Odvaha se vyplatila ..... vypadá to báječně !!!! Krásně si svou nově zrenovovanou terasu užívej !!!! pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, moc díky. Opravdu se teď jako rodinka snažíme víc terasy užívat, je to prima. Pa a prima léto! Martina

      Vymazat
  23. Dobrý den,terasa je naprosto úžasná...nebudu se opakovat,souhlasím se vším, co ostatní napsali:) Mám na vás prosbu,máme terasu-stejný tvar, je tam betonová dlažba a chtěli bychom to "přikrýt" dřevěnou terasou..Mohla by jste mi prosím říct, jaké máte dřevo, protože by mělo být asi kvalitnější, když na to prší, sněží, svítí slunce...Děkuji moc za odpověď a blahopřeji k tam krásnému domu:) Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, na terasovou podlahu teď existuje takových variant...Z opravdové dřevěné nejvíc asi vydrží ty dražší z exotických dřevin, ale tato naše je smontovaná s obyčejného sibiřského smrku - pokud se nemýlím, nemáme ji ošetřenou lakem, nýbrž pouze napuštěnou ochrannou proti plísním, slouží nám pět let a zatím je prima. Bohužel zanechává třísky, takže naboso po ní chodíme, ale běhání a lezení po čtyřech jsme dcerkám museli zatrhnout. Určitě seženete pro tento účel i vhodnější.
      Děkuji za příjemný vzkaz a přeji prima léto na vylepšené terase ;)
      Martina

      Vymazat
  24. Krása,vaše fotky a bydlení jsou jedny z nej......a mám ráda vaše DIY,no a moc se těším na zářijové Marianne Bydlení a víte proč?Moc vám fandím a přeji spokojenou rodinu a spoustu krásných fotek pro nás....Leona,vaše věrná sledovačka....v dobrém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leono, tak to mě moc těší a ještě víc Vám děkuji za tak milý vzkaz ! Než mi došlo, že na trhu nejspíš bude nové číslo Marianne bydlení a v něm asi i upoutávka na číslo zářiové, trochu ve mě hrklo. Krom rodiny jsem to nikde nerozšiřovala :)). Mějte krásné letní dny a ještě jednou díky, Martina.

      Vymazat
  25. Opravdu povedená terasa, nemůžu se jí vynadívat :-) Vše máte tak krásně vyladěné do posledního detailu. Jen se chci zeptat, odkud je ten dřevěný zahradní nábytek? Ta lavice je moc pěkná. Díky a přeji hezké letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko děkuji. Zahradní nábytek jsem asi před čtyřmi lety ulovila na inzerát jako bazarový, ale dle typu stolu, který se stále vyrábí, to bude s největší pravděpodobností Jysk. Jen v současné době dělají bohužel ty lavice s jinou zádovou opěrkou, už tam nemají ty křížky, ale rové šprušle. Já ho ke všemu z hnědé ještě přetřela černým gelovým bondexem. Mohou tak být venku a vypadají pořád dobře, hezky je chrání.
      Prima letní dny, Martina.

      Vymazat
  26. Milá Martino,
    je to nádhera!!! Moc se mi terasa a vůbec celý Váš domek líbí.... Chtěla jsem se jen zeptat, jak řešíte, když začne pršet? Kam rychle schováváte podsedáky? Jestli koukám dobře, tak pergola není zastřešená...
    Profilovka super!!!!
    Přeji hezké léto a děkuji za odpověď...
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, zastřešená do poloviny délky je, a to čirým sklem, takže to není na fotkách moc vidět. Pokud příliš nefouká, tak si tedy pobytu na terase můžeme užívat i za vlahých deštíků. Polštáře z nové sedačka vždy shrnu k jedné straně u domu na komínek a déšť se k nim nedostane. Na zbytek podsedáků z lavic a židlí přímo na zahradě jsem si koupila ten úplně levný plastový obr box na polstry a schovala ho manželovi do zahradního domku, sice se trochu naběhám, ale nezabírá mi to na terase další místo a ty, které okolí nehyzdí, jsou opravdu dost drahé :/.
      Prima léto i Vám a moc díky!
      Martina

      Vymazat
  27. Martinko, nadhera! Uzasny napad, provedeni a ta harmonie mezi jednotlivymi zonami.... Uz se tesim na rozhovor s Tebou v srpnove Marianne :) zdravim a objimam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, moc Tě zdravím a děkuji! Naštěstí autorka článku je opravdu člověk sedící na správném místě a tak to myslím vše pěkně a šikovně zformulovala..ještě že to není přímo rozhovor :D. Těším se na nový post u Tebe a moc zdravím z ČR a přeji prima léto ;), M.

      Vymazat
  28. Martinko jedním slovem krása!
    Jsi úžasná a děláš úžasné věci moc ti fandím a přeji jen to nej!Také se těším na nové číslo Marianne!♥♥♥
    Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adélko, moc díky! No sakra, vy jste mě s tou Marianne daly :D, já si přišla jak blázen - jak to že to víte, když jsem to nikomu nepovídala?? :)))))) Krásné prázdninové dny s rodinkou, užívám si, že se o ně s námi tak často dělíš! ;)
      Pa, M.

      Vymazat
  29. Nádherná kombinace, je vidět, že jsi to hooodně promýšlela do detailu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já a promýšlení do detailu...kapitola sama pro sebe :))). Krásné letní dny a díky za zastavení se, M.

      Vymazat
  30. Marti, to je taková nádhera! jen se kochám!!! Opožděně přeji všechno nejlepší k svátku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc díky! Jsem ráda, že se líbí . Prima léto ;), Martina

      Vymazat
  31. Tak teď se ještě víc těším, až zabydlím naší terasu, je to krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že ji nezanedbám ani v zimě. Černá mě ještě víc láká k různým světélkům...Tak přeji prima zabydlování a díky za komentář. Ráda k Vám teď bud chodit nakukovat ;). M.

      Vymazat
  32. Martinka mate neskutocne krasny dom/domov. Váš blog je uzasny, vzdy sa tesim na novy prispevok. Nech sa Vám dari aj nadalej :) Ak by ste mali zaujem môzete nakuknut do toho mojho (blogu) :)

    OdpovědětVymazat