sobota 20. září 2014

Tiramisu ve skle




Nedávno mne napadlo, že bych naše oblíbené tiramisu mohla naservírovat do sklenek, přesně tak, jak bylo nafocené u receptu v Apetitu, který jsem si koupila už před sedmi lety a od té doby na něj nedám dopustit - na recept i časopis :). Od tradičního se liší jen přidáním čokolády rozpuštěné ve smetaně a tou se opravdu nic nedá zkazit. Měla jsem s touto pochoutkou vždy úspěch jak u dětí, tak dospělých.  Pokud zrovna nechcete dělat celou várku, máte v lednici jen jedno mascarpone, nebo potřebujete připravit jen svátečnější svačinku a překvapit tak mile svou rodinku, tak jak jsem to zamýšlela teď já, udělejte si radost jen z poloviny potřebných surovin do sklenek. Tiramisu sklo moc sluší a na chuti mu rozhodně neubere ;). Recept zde .
Já jej naservírovala do očíslovaných sklenek z Butlers a stůl nám rozveselily i krásné ubrousky Broste, které jsem dostala jednou jako milý dárek od Šárky :). Připomínají mi naše ořechy na zahradě, když se při podzimních večerech halí do růžové záře ze zapadajícího slunce.
 A vázičku mi nečekaně rozzářila poslední sasanka v tomto roce, která znenadání vyrostla na záhonku už dávno odkvetlých kolegyň. Takový milý vyslanec babího léta, které se tento týden opravdu vydařilo.











Také jste měli z prosluněných dní takovou radost? Já si stihla ještě užít dnešního odpoledne mezi dětmi jako jedna z pohádkových bytostí (schválně, zda někdo uhádne, jakou bytost jsem už druhým rokem coby vysoká bruneta mohla představovat ) na každoroční akci z Pohádky do pohádky :). Teď už se ochladilo, sprchlo, tiramisu zmizelo a já se chystám na zítřejší bábovku s ořechy, kterými máme zase posetou polovinu zahrady. Podzim už je tu.

Krásný zbytek víkendu
Martina






6 komentářů:

  1. Martinko, s chutí bych si jeden dala, ale mám pocit, že asi nezbylo, co ???? Přeji ti krásný víkend ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, tohle nikdy zaručeně nezbyde :))). Doporučuju vyzkoušet ;). Díky a prima dny, M.

      Vymazat
  2. Marti, v pohároch vyzerá tiramisu naozaj krásne a elegantne. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A zjistila jsem, že i lépe ztuhne, což je asi logické ..:)). Ale po sedmi letech jsem na to přišla brzy , že? :) Krásné dny Andrejko a díky za návštěvy, M.

      Vymazat
  3. Tiramisu jsem delala presne podle typu z apetitu a dopadlo uzasne. vajicka mame svoje tak jsem je brala slepicim z pod zadku tiramisu sice dostalo zlutoup barvu, ale na chuti to neubralo. Dekuji Marti za super recept a za inspiraci . PETRA

    OdpovědětVymazat