středa 24. prosince 2014

Štědrý den




Už dlouho dopředu jsem cítila, že letošní vánoce budou nejspíš dost zvláštní. Nálada se stále nedostavovala, ale to jsem lehce přisuzovala počasí venku, podle kterého bych spíš měla přemýšlet, co zasadit na záhonky, kde znovu rašilo i to, co už dávno mělo odpočívat. Přiznávám, že jsem vždy řešila dárky téměř na poslední chvíli a ani letos tomu nebylo jinak - ale kupodivu mě to nechávalo i klidnou. Proto jsem o víkendu jásala, že nějaký záblesk vánoční atmosféry se u nás přeci jen objevil. Letos jsme si poprvé dopřáli velký řezaný stromek, který si tolik přála naše Amálka a jela si ho s námi také vybrat. Ta radost v dětských očích je k nezaplacení. Neodolala jsem, a ještě doobjednala ke starým ozdobičkám několik nových z Nordic Day, dcerky vybíraly se mnou, tak jsem měla strach, zda k sobě vůbec půjdou, ale z výsledku jsme nakonec nadšení všichni. Škoda jen, že stromek díky svému ohromnému objemu na fotografiích tolik nevynikne, nebo zkrátka nejsem schopna ho dobře zachytit. Ale nádherně voní a ihned mě přenesl do dětských let. Chodím k němu zasněně "inhalovat" dost často :). Škoda, že chybí ten sníh, mráz...Cukroví je prý dobré, ale nějak nemizí, vánočka, na kterou se vždy těším jak malá, vůbec nevykynula, ještě že salát byl na manželovi - mě se vůbec nedaří. A dnes ráno vše zmrazila obávaná zpráva z rodiny - co je pro jednoho nejlepším vánočním dárkem, je pro nás všechny ostatní ohromnou ztrátou.. Nádherné ranní sluníčko v mžiku vystřídal neprodyšný šedý mrak. Procházka lesem pomohla a zbytek dne a večer jsme si užili tradičně a moc pěkně. Pouštění lodiček, přání blízkým a přátelům, dobré jídlo, koledy a trhání papíru :). Ježíšek byl opravdu štědrý a pozorný a mě se jen tajil dech, kolik radosti mi skrze holky, ale i mě přímo připravil. Kouzlo se dostavilo, i když jsem v něj už moc nedoufala. A o tom vánoce asi jsou. Přeji vám všem o svátcích a v celém novém roce spousty sil, chvil se svými milovanými a skvělých zážitků, které vám nikdo nevezme ;).


Krásné a spokojené vánoce i šťastný nový rok!























12 komentářů:

  1. Martinko....po přečtení příspěvku je mi nějak smutno...... já jsi letos vánoce moc užívám-zřejmě náhrada za loňské.
    stromek je překrásný ....
    Pokud možno si užívejte zbytek svátku ve zdraví a příjemné atmosféře
    děkuji že jste -chodím k vám tak ráda relaxovat
    Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, smutné události si holt ten správný čas nevybírají :( - v tomhle případě nám nikdy nepřijde žádný správný...Jsem ráda, že vánoce užíváte, já se také budu ještě snažit ;). Pěknou oslavu nově příchozího roku a v něm vše dobré! Děkuji moc za návštěvy, vážím si toho. M.

      Vymazat
  2. Martinko, i tobě krásný a hlavně "pohodový" zbytek Vánoc .... Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Marti ahoj, moc děkuji za přání :) Snad budete mít svátky v klidu a plné radosti. Popravdě, na mě to letos všechno nějak padlo... Vánoce vůbec si posledních 5 let neužívám, vždy jsem smutná, ale letos je to ještě horší. Psychicky jsem na dně a fyzicky to není o moc lepší... a na zázraky už přestávám věřit, bohužel.... Máte to doma nádherné jako vždy, všechny změny jsou taaaak krásné!!! Ach, ach, ach. Koukala jsem, že i stromeček změnil místo a sluší mu to tam, hned vedle vysněné vitríny (je nádherná :)) Já se při pohledu na tu svojí stále kochám :D
    Přeji ještě jednou ať si užijete zbytek volna a neberete plno sil! Pusu Ráďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráďo, plné klidu moc nee, tentokrát rodiny objíždíme my...no klasika - buď hostíme, nebo jezdíme :). Já bych nejraději zůstala doma pod dekou a u pohádek :P. Mrzí mě, že u vás vše ještě zkomplikovaly nemoce, stejnak obdivuju ale Tvou sílu - to co jsi vše dokázala - Julinka má úžasnou maminku! Já doufám, že se v novém roce zase setkáme a že s Julinkou třeba přijedete na kafíčko a na pohoupáníčko v síti a tak...;). Spoustu pozdravů posíláme na chaloupku - snad už jste obě pookřály :-* M.

      Vymazat
  4. Krásné fotky a vánoční dekorace.. protože ale věci nejsou v našich životech to nejdůležitější,přeji ať smutek či trápení brzy přejde a jste zase šťastná a spokojená.. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, napsala jste to trefně a děkuji! M.

      Vymazat
  5. Milá Martino, poslední dobou mi bylo moc líto, že nestíhám komentovat Vaše předvánoční příspěvky, a tak jsem ráda, že se k tomu konečně dostávám! Moc jsem se všemi kochala a musím říct, že vedle nádherných fotografií mě u Vás vždy také velice zaujme to, o čem píšete, zkrátka mám Váš blog moc ráda ;-)! Stromeček a vitrína jsou perfektní! Přeji Vám krásný povánoční čas!
    Veronika Palusová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Veroniko, jste hodná. Děkuji moc, já jsem za každý komentář neskutečně ráda - sama jsem po této stránce málo aktivní a tak si každého času od čtenářek/ů moc cením. Děkuji a přeji krásné a šťastné dny v novém roce! M.

      Vymazat
  6. Milá Martinko jedním slovem krása vitrína je dokonalá, stromeček a vše kolem krása.Vždy se ráda kochám.
    Martinko přeji tobě a celé rodince hlavně to zdravíčko, štěstíčko a at se vám všem splní co si přejete.
    Krásné svátky pozdrav tobě i holčičkám.
    Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adélko, moc Tě zdravím! Já se také ráda kochám, akorát jsem neschopná s komentáři..:/ a moc mě to mrzí, protože Váš domov, to je nádhera a je v něm vidět Tvé srdce. Přeji Tobě i Tvé rodině mnoho zdraví, spokojenosti a radosti v novém roce! Martina

      Vymazat