sobota 21. února 2015

DIY paletový stolek





Už třetím rokem nám výborně slouží paletový stolek, který jsme si vyrobili s manželem svépomocí.
Za tu dobu se mi nashromáždilo dost dotazů ohledně jeho výroby a při tvoření druhého kusu
 už se mi podařilo v průběhu pár fotek pořídit, tak tady jsou.






Prvním a nejpracnějším krokem je hrubé palety (120x80) povrchově upravit tak,aby byly hladké (naše rodina je např.zvyklá si do stolku odkládat při odpočinku i nohy, 
takže jsem si dala opravdu záležet). Doporučuji elektrickou brusku a méně dostupná místečka pak doladit ručně pomocí brusného papíru.
Můžete nechat palety přirozené, bez nátěru. Já ale použila bílou barvu - v obou případech Eternal mat.
 Nanášela jsem vždy štětcem s menším množstvím barvy, abych strukturu dřeva úplně nezakryla. Dělám vždy dvě vrstvy, palety hodně sají - ale záleží na Vašem vkusu. 
Já např.drobné i hrubší nesrovnalosti a nedokonalosti na paletách právě ráda přiznávám, dodávají tomu pak ten správný šmrnc :).






Manžel pak obě palety k sobě připevil čtyřmi vruty do dřeva (5mmx20cm), které navrtal zespodu. 
Původně plánoval vrutů víc, ale takhle je to dostačující, stůl opravdu pevně drží.






Pak zbývá přivrtat ještě pojezdová kola. My používáme dvě klasická otočná a k tomu dvě otočná s brzdou. V obou případech jsem je objednávala na zabi.cz a mají v průměru 125mm.
 Ty namontujeme (stačí už jen 6cm vruty) proti sobě do kříže, stůl se po zajištění brzd ani nehne. Mám z koleček opravdu za ta léta radost. 
Se stolem můžeme hodně a často manipulovat - a to velice lehce, zvládají to i naše dcerky.






Sklo jsme si nechali na míru uříznout u skláře, jedná se o tvrzené sklo o 5mm tloušťce. Manžel vymyslel připevnit jej ke stolu pomocí přísavek. 
Řešení je prověřené časem a stále mi připadá ideální, použili jsme ho tedy i u druhého stolku. Nejdřív si předvrtejte mělké otvory do každého rohu.
 Ty pak vyplňte lepidlem (nejlépe průhledným) a přísavky, které koupíte v jakémkoli hobby marketu nechte po vložení pořádně zaschnout. 






Až poté na ně opatrně vložte vyleštěné sklo.
To pak drží jak přikované, takže si dávejte pozor při pokládání - aby bylo správně vycentrované :)









A tradáá - stylový kousek do Vašeho obýváku, či kamkoli jinam, máte hotový. 
My z něj máme stále ohromnou radost, tak přeji všem, kteří se do projektu pustí, to samé!;)






Pokud budete mít ještě nějaké doplňující dotazy, napište mi. Ráda Vám, pokud to bude v mých silách, 
pak v komentářích, či mailu odpovím.







Krásný víkend přátelé!











7 komentářů:

  1. Martino,
    děkuji za podrobný popis. Díky Vám už máme stolek také asi půl roku doma, akorát ještě bez skla. Už jsem se několikrát chystala, že Vám napíšu dotaz právě ohledně skla, tak jste mi akorát kápla do noty :-) Tak už vím jaké sklo pořídit a jak ho připevnit...
    Děkuji a hezký víkend
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, krásný stolek a moc povedený návod! Třeba se taky jednou nechám inspirovat :)) Krásný víkend! Evi

    OdpovědětVymazat
  3. Stolek je super. Škoda že máme malý pokoj.... I když..... Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Stolek je super. Škoda že máme malý pokoj.... I když..... Pavel

    OdpovědětVymazat
  5. vypadá skvěle a krásně mu to u vás sluší, taky trochu o tomto projektu uvažuji, takže se asi nechám inspirovat. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasné, taky se na něj chystám. Mockrát díky za návod. Měla jsem svoji představu o postupu, ale ta vychytávka s přísavkami je výborná, tak se u Vás inspiruju :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji Martino za návod, palety mám celou zimu na terase a čekám až se oteplí abych se do toho mohla pustit... jen si nevím rady s těmi koly... na tom zabi.cz jich mají tolik a já se v tom nevyznám... jedná se o tyto kola? S brzdou: http://www.zabi.cz/on-line-katalog/pojezdova-kola-kladky-a-rolny/pryzove-kolo-125-mm-otocna-vidlice-s-deskou-1 a bez brzdy tyto? http://www.zabi.cz/on-line-katalog/pojezdova-kola-kladky-a-rolny/pryzova-kola/pryzove-kolo-125-mm-otocna-vidlice-s-deskou Děkuji

    OdpovědětVymazat