neděle 21. června 2015

My precious





S tak ohromnou radostí musím ven ! :) Tento krasavec ( tedy z mého pohledu, ostatní členové rodiny
 na něj nahlíží jako na nemocného, či jinak neprospívajícího) se vystavoval mým očím na tolika inspirativních fotografiích
ze skandinávských interiérů, že nebylo úniku před okamžitým pocitem zamilovanosti. Sháněla jsem ho intenzivně
 přes rok a jako šílená nedala pokoj,dokud jsem ho nezískala. A teď tomu pořád nemůžu uvěřit - stojí v obýváku,
 skromně rozprostírá své drobné lístky do prostoru a moje srdce plesá. Je pro mě opravdovým živým pokladem 
a snad ho - proboha - nezahubím. Pán, který mi jej nakonec sehnal, ani nemohl tušit, jakou mi tím způsobí radost 
- a tak jsem mu to musela do telefonu i mailu několikrát zopakovat :). 
Pokud patříte i Vy do skupinky jeho příznivců a stále tápete i jen v tom, co je to za skromnou,
 a přitom tak přirozeně krásnou rostlinku, pak mám pro Vás alespoň vítanou informaci.
 Jmenuje se Sophora prostrata "little baby", pochází z Nového Zélandu a v této zakrslé formě se z ní můžete těšit i doma.
Já mám teď jediné dilema - co mu pořídit za květináč. 
I když vypadá spokojeně i v papírové tašce ze ZOOTu, přeci jen si zaslouží něco slušivějšího.  A určitě jednoduchého. 
Aby jeho miniaturní lístečky podobné těm akátovým  nic nepřebíjelo.










Pohodový nedělní večer a prima start do nového týdne !





10 komentářů:

  1. Tak přesně jako ty po něm tápu už také pěkně dlouho. Máš štěstí, žes ho sehnala. Neprozradíš, kde přesně?
    Já už prolezla kde co, ale zatím marné.
    Marti, měj hezký nový týden, Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Ten je krááásný! Vypadá úplně dokonale, asi bych se bála i kolem něj projít, aby nějaký lísteček neupadl :D Zvolila bych k němu ten cihlový nebo nějaký terakotový či betonový květináč, nějak mi to jde k těm lístečkům, jak jsou něžné a ten květináč hrubý, jako Kráska a Zvíře :)

    OdpovědětVymazat
  3. Panejo krásný a zajímavý. To bych se bála jen dýchnout. Já jsem věčný hubič kytek, byla by ho u nás škoda :).
    Ale chci se naučit pěstovat bonsai. Taková by se mi mooc líbila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, tak toto je presne to, čo by som aj ja veľmi rada mala vo svojej obývačke. Vďaka Ti za informácie, takže už viem čo mám zháňať. Je nádherne nežný. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Marti- krásné!!!
    také se přimlouvám za prozrazení odkud je:o)))
    zvědavé baby!!
    krásný den
    Dana

    OdpovědětVymazat
  6. Taky ho mám doma:-) Koupila jsem ho hned potom, co jsem loni utrápila jinou (ale stejně nádhernou a bohužel stejně křehkou) libůstku corokia, sophora cotoneaster. Toto nové "baby" už u nás bydlí od jara a k mé hrůze mi brzo po koupení začal opadávat. Skoro jsem plakala nad každým lístečkem:-) A víte co mi nesmírně pomohlo? Zjistila jsem, že je to ideální rostlina k letnění, tak jsem neváhala, vystrčila moje "baby" na zastřešenou terasu a světe div se! Olístečkovaly mi větvičky, které jsem považovala za mrtvé a výborně se mu daří! Jsem z Vysočiny, takže je tu skutečně zima, ale ani na noc ho nepoklízím domů a daří se mu báječně! Navíc slibují, že po letnění zesílí a přežije zimu, která je pro něj uvnitř v domě náročná:-) Martina

    OdpovědětVymazat
  7. Martino, je to nadhera, i mne by se doma libil:-)
    a myslim, ze i v te tasce vypada pekne

    jinak ja mam doma ty kvetinace Tine K Home, porad se jimi kocham, ty mi prijdou dokonale;-), uzasny tvar - jendoduche, pritom zajimave a mooc slusive:-)
    mejte se
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  8. Páni závidím,i já marně obcházím květinářství.. stejně tak corocii bych si moc přála.. a na květináče od Tiny šetřím ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. Martino díky, po tomhle stromečku už koukám dlouhý měsíce na Instagramu a furt jsem nemohla přijít na to, co to je. L.

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá přímo báječně! Taky bych si měla takový pořídit! Můj pooj je celkem bez rostlin. krásně by ho oživil! mojekrutovlada.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat