pondělí 28. září 2015

Beetroot brownies






Moc mile mě překvapily odezvy na minulý článek z naší koupelny, děkuji!
Tentokrát něco po dlouhé době z naší kuchyně. Recept, který mě zaujal v časopisu Kreativ (Praktická žena). 
Protože se delší dobu snažíme stravovat společně s kolegyňkami z práce trochu rozumněji, snad i zdravěji,  vrátila se do mého jídelníčku
 i červená řepa. Tu jsem donedávna měla zafixovanou jen jako tu nakládanou nedobrou věc, dlouhá léta servírovanou ve stále stejné 
- pro mě nestravitelné - formě ve školních jídelnách. A zjišťuji, že tento negativní náhled na řepu díky zkušenosti z dětství
 má mnoho, mnoho lidí kolem mě.
Proto mi tento recept okamžitě vykouzlil úsměv na rtech při představě, že....tito odpůrci si pomlaskávají na úžasném moučníku
 a přitom ani netuší :). Hned jsem vyzkoušela a původní nápad, že hned přinesu ochutnat do práce, selhal - po brownies se doma jen zaprášilo. Další den jsem tedy pekla moučníky dva - jeden domů a jeden do práce. A zájem o recept byl veliký, proto se ráda podělím i tu.
 Tak vyzkoušejte. Řepa dodává brownies nádhernou vláčnost, ale i barvu - tak trochu red velvet.

550g červené řepy oloupejte, nakrájejte na kostky, dejte do mísy, přikryjte potravinovou foĺií a na 15 minut vložte do mikrovlnné trouby. 
Troubu předehřejte na 180°C a hranatou formu (30x20 cm) vyložte pečícím papírem. K horké řepě přidejte 225g rozlámané čokolády 
a 120g nakrájeného másla. Po rozpuštění rozmixujte a vmíchejte 130g hladké mouky. 4 vejce s 220g cukru ušlehejte do pěny, 
do ní vmíchejte směs z řepy, vlijte do formy a pečte 25-30 minut.









Mnoho pozdravů a užívejte pohodový sváteční den!










14 komentářů:

  1. Na tento dezert se už dlouho chystám, červenou řepu miluju! Moc zdravím! Svatava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatavo, je opravdu dobrý. U nás je takovou zárukou, že jej baští celá rodinka :). Prima pečení, M.

      Vymazat
  2. Zkoušíme doma řepu na spoustu způsobů a stále jsem ji nepřišla na chuť. Marti tento recept určitě vyzkouším. Díky :-). Helča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, už jsi vyzkoušela? Pro čokoholiky ideál ;) M.

      Vymazat
  3. Urcite vyskusam. Ja si repu peciem na soli alebo iba varim a potom zjem nakrajanu s mozzarelou, alebo nastruhanu s kyslou smotanou a jablckom. Mnam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si v létě ulítávala na řepě s cibulí, tuňákem a balkánským sýrem. Moc osvěžující! Díky za tipy ;), ráda vyzkouším. Krásný podzim , M.

      Vymazat
  4. Martino, díky, kápla jste mi do noty, lámala jsem si hlavu, co k svátku Michalům, jdu na to! Řepu jsme nedávno znovuobjevili, ale na sladko zkusím poprvé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také to bylo naše poprvé na sladko. Tak přeji, ať se vydaří a chutná! M.

      Vymazat
  5. Já mám řepu moc ráda - teda ne tu nakládanou, i když už ji v té jídelně sním, ale na jiné způsoby :-) třeba jako tady - carpaccio se sýrem:
    http://kamenurazu.blogspot.cz/2015/07/carpaccio-z-cervene-repy-s-balkanskym.html
    mňam, nebo nastrouhanou s křenem, nebo ve směsi s další kořenovou zeleninou, marinovanou v medu a opečenou... a těším se až vyzkouším jak na sladko, tak i s kysankou a jablkem jak psala Mária v příspěvku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla právě k řepě odpor díky jídelnám a klasické nakládané verzi. A teď mě mrzí že jsem ty další objevila až teď. Díky moc za další, s tím medem to zní moc lákavě! Krásné podzimní dny ;), M.

      Vymazat
  6. Jako kdyby to napsal můj chlap:)))) Taky by se kompotové řepy netknul a pořád vzpomíná školní jídelnu, když ji jím já s malým. Schválně mu to upeču a recept prozradím až celý plech seže...sní.
    Díky za krásné fotky a recept. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo, ale Vy! :))) Vy jste zas zapřemýšlela přesně jako ten můj. Tento plán aplikoval na svého kolegu. A úspěšně :))). Jen mě mrzí, že jsem u toho nebyla, když mu můj manžel odtajnil tu tajnou ingredienci ;)

      Vymazat
  7. Dnes to pečiem na rodinnu pasta party ktorá sa robí vždy predvečer MMM ako ucastnici behu by sme mali dbať na to čo zjeme...tak verim že tvoje repove brownies zažiari pekný víkend Erika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juu, tak to je super. Tak snad chutnalo ;). Krásný podzim, M.

      Vymazat