neděle 13. září 2015

Koupelna v novém




S naší koupelnou jsem měla už delší dobu své plány. Znovu vykachličkovat  samozřejmě nepřipadá v úvahu, 
i tak jsem se ale snažila ji trochu odlehčit, zjednodušit, provzdušnit. Jsem moc ráda, že jsme při jejím zařizování nepodlehli 
líbivosti různě barevných obkladů a šli do varianty, která se dá ještě dobře pozměnit pomocí doplňků.
 Hlavní tón celé koupelně udávala deska pod umyvadlem. S tou původní - laminátovou se vzorem dřeva - šly pryč 
i dřevěné poličky a vysoký regál vedle okna. Vše nahradily police skleněné a regál z kovu a skla 
jsem výškově přizpůsobila svým požadavkům (rozpůlila jeden vysoký - druhá polovina mi slouží jako odkládací v obýváku) . 
Vzniklo mi nad ním tak místo pro topný žebříček, který u umyvadla nahradil můj vytoužený bambusový žebřík
Od původní černé varianty jsem v tomto případě upustila a zvolila ten světlý. Doufám, že brzy jej doplní dřevěná stolička, 
se kterou společně do koupelny přinesou trochu přírodního nádechu.
To hlavní - umyvadlovou desku - jsme nechali vyrobit na míru z umělého kamene
 a trvalo dost dlouho, než jsme našli někoho, kdo nám vyhověl po stránce estetické i té finanční. Výsledek je ale bez kompromisů 
a já jsem nadšená. Umyvadlo jako jeden celek s deskou není úžasná věc jen pro oči, ale i co se údržby týká. 
Dlouho jsem se nemohla rozhodnout s ručníky - pokukovala jsem po takových, které by koupelně daly trochu orientální nádech, 
ale nakonec jsem vzala jednoduchý vzor, který mi byl nejsympatičtější.  V doplňcích zatím pokulhávám, ale vše třeba doladím postupně.
 Stejně tak jsme nahlížela i na prádelní koš. Původní dřevěný zabíral dost místa a já se chtěla nakonec uchýlit k obyčejnému 
plátěnému pytli. Měla jsem jeden vyhlídnutý od House Doctor, ten jsem si ale - jako obvykle - nechala vyprodat před nosem. 
Zprvu bláznivá myšlenka, že jako provizorium poslouží papírový En Kraft, se nakonec ukázala jako ideální. 
Vlhkost v koupelně se na něm vůbec nepodepisuje, spolehlivě drží tvar, je lehounký, neuvěřitelně odolný a vejde se do něj 
spolehlivě prádlo na dvě várky. Koupelnu mám nafocenou už asi tři měsíce, ale teprve včera mi manžel nainstaloval světlo k zrcadlu.  
A tak jsem se k článku dostala až teď. Šedý textilní kabel s kovovou objímkou skvěle doplnila žárovka od Muuto
Několik fotografií je tedy starších, několik z dnešního dne. Psaní o koupelnách mi moc nejde :) a já jsem tedy ráda, 
že jsem vše nějak nakonec dala dohromady. Snímky nic moc, málo prostoru, některé plány ještě nejsou hotové 
(např.nová skříňka pod umyvadlem), ale chtěla jsem na ní ukázat jen prostotu toho, jak moc záleží na zvolených doplňcích.
 My se teď díky nim cítíme v koupelně zase o něco lépe a to je myslím to hlavní :).



Zatím mi dělá na regálu roztomilou dekoraci cestovní sada L:A BRUKET na podložce Ferm Living

V mističce si uchovávám vonná mýdélka - bílé s ornamentem jsem dostala jako milý dárek od Sandy





Krásný vstup do nového týdne! 










33 komentářů:

  1. Marti no mne sa to veľmi páči. Tiež som zástancom neutrálnych obkladov a myslím si, že doplnkami sa potom krásne dolaďuje. Je to jednoducho krása. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko díky. Když si pomyslím, že původně jsme chtěli taky barevné, jsem ráda, že k tomu nakonec nedošlo. Těším se na další doladˇování. Moc pozdravů! M.

      Vymazat
  2. Marti.krásné.Žebřík a ty ručníky jsou nej nej nej super.S papír. pytlem mám stejnou dobrou zkušenost v bílém. Miluji tyto neutrální variace a jsi mi svým blogem a citem nesmírnou inspiraci, vzorem a vždycky se těším na nový příspěvek.S pozdravem Valerie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po žebříku jsem toužila tak dlouho..Bílý mi slouží v ložnici na mé papíry ke skládání, hnědý je na prádlo přeci jen odolnější. Samotnou by mě nikdy nenapadlo, že tak na pohled křehká věc tolik vydrží :). Díky moc za krásná slova a zdravím! ;) Martina

      Vymazat
  3. Jednoduchá a krásná! Nejvíc se mi líbí světlo, moc se tam hodí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, na světlo jsem se po žebříku těšila nejvíc :), M.

      Vymazat
  4. Martino, fandim Vam. Opet se to povedlo:-). Moc pekne, vkusne, nepreplacane, ale to je uz u Vas zvykem:-). Zebrik je nadherny, take porad nejaky shanim, i kdyz asi dreveny. Muzu vedet, odkud tento je? Nordicday? Diky moc a hodne zdaru. Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelo, moc Vám děkuji. Žebřík je Broste a sehnala jsem ho tady http://www.ifantazie.cz/produkty/broste/40593185_living. Díky a prima podzim, M.

      Vymazat
  5. Moc krásné! Bambusový žebřík si píši na seznam svých vánočních dárků. Už po něčem podobném pokukuji pár let, ale myslím, že letos se konečně odhodlám (především přesvědčit manžela, že žebřík v koupelně není úplně špatný nápad:))) A taky moc ráda čtu, že papírový pytel se osvědčil na špinavé prádlo. Ráda vyzkouším! A koupelna je opravdu krásná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markéto, děkuji. Nad žebříkem jsem také váhala, i když jsem si ho už dlouho před tím přála, ale nakonec nelituji. Je lehký, odolný, nerozbije se, ani sebe...je funkční, nejen super dekorace. Vyzkoušejte ;). Krásný podzim! M.

      Vymazat
  6. Super! Tohle je přesně ta ideální rovnováhá mezi krásným a funčním. Vypadá to božsky, ale koupelna vám bude určitě perfektně sloužit! Moc se mi líbí nápad s policí! Já žebřík měla kdysi v koupelně taky a bylo to super. Hodila jsem na něj oblečení, když jsem šla do vany a pak zase mokré ručníky. Já tenhdy použila bočnici z regálu IVAR z IKEA a natřela na černo. Je to za pár korun a službu to udělalo skvělou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barb, takové DIY projekty jsou nejlepší ;). Každý dobře víme, jak a co nám asi bude vyhovovat nejlépe, tak proč si k tomu ideálu nedopomoci vlastními silami. Díky a přeju prima dny! M.

      Vymazat
  7. Marti, na fotky koupelny jsem se těšila už od doby, kdy se na blogu objevila "první vlašťovka". Kromě žebříku, jsem ohromená z osvětlení - prosté, originální a dodalo tu správnou atmosféru. Umyvadlo je taky povedené - podobný typ umyvadla plánuju i do naší koupelny, kde naše přepečlivě vybírané umyvadlo patrně už od instalace trpí prasklinami pod glazurou, jak se později ukázalo. Alespoň díky této závadě bude důvod naši koupelnu také trochu oživit a já Vám děkuju za další inspiraci !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě - kdybych mohla koupelnu předělat se vším všudy, asi by byla zase o dost jiná. Marocké kachle, bílá, šedá....ale i doplňky se dá dostat ke spokojenosti ;). A já doufám, že ty budou ještě přibývat. Díky a prima plánování ;), M.

      Vymazat
  8. nadhera! tisko zavidim (ale v dobrom) :)

    OdpovědětVymazat
  9. Marti koupelna je nádherná a ručníky jsou boží můžete napsat odkud jsou ,umyvadlo jste vyřešily brilantně ,světla jsou perfektní já po nich delší dobu pokukuji do ložnice jenom musím zlomit manžela jemu se moc nelíbí přeji krásné babí léto a těším se na další příspěvky Gábina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gábi, ručníky jsou H&M home. Za umyvadlo jsem opravdu šťastná, neslevila jsem ze svých požadavků a nelituji. A držím palce se světly. Mě naopak v tomhle manžel nadšeně podpořil - tady je vidět, že inklinuje k jednoduchosti :)). Díky za krásná slova a přeji prima podzim! M.

      Vymazat
  10. Nádhera nádherná, ostatně jako vše u vás. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásná koupelna! Totálně nadčasová. Barevné koupelny přímo nesnáším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie díky. Jsem ráda. Před sedmi lety jsem uvažovala nad purpurovou v kombinaci s medově žlutou :D

      Vymazat
  12. Krásne vzdušné a super vymyslené :) Nikdy by mi nenapadlo, že Le sac prežije aj v kúpeľni!

    Living by Paganicca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, mě taky ne. Byl tam na zkoušku a vydržel do dnes. Občas se šílené nápady ukážou jako celkem fajn a funkční :)). Prima dny! M.

      Vymazat
  13. Nádherná koupelna! My máme bohužel barevnou po předchozím majiteli domu, snad se někdy té proměny dočkám. Ta vaše je přesně ta, po které toužím.

    Teru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Noooo, možná, že bych se díky tomu dostala k té opravdu vysněné, ale investovat do nové koupelny, když je ta stará funkční, se asi nikomu moc nechce (hlavně manželům ;)), a tak jsem za neutrál ráda. Tak držím palce, ať proměna přijde a vydaří se pode plánů! A díky. M.

      Vymazat
  14. V dobrom závidim, je to pekné, jemné, elegantné. Páči sa mi tá sivá polička. Mňa to ešte čaká, aj doma, aj na chalupe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Ať jste s inovacemi v koupelnách spokojená, M.

      Vymazat
  15. Marti, tak to je překrásné! Projíždím ty fotky tam a zpět a nemůžu se nabažit. Považuji za štěstí, že jsem mohla původní koupelnu u tebe doma navštívit a tím pádem teď o to víc ocením, jak sis s tím vyhrála a jak rafinovaně pomocí malých detailů jsi proměnu udělala! Klobouk dolů, jsi skvělá! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky moc, neskutečně si vážím toho, jak tu proměnu vnímáš - kor když jsi mohla původní stav vidět naživo :-*, M.

      Vymazat
  16. Dobry den Martino, vase koupelna je uzasna. Jste moc sikovna a inspirativni. Prosim od kud je ten kovovy regal? Dekuji a preji do noveho roku Vam a cele Vasi rodine hlavne zdravi. Dekuju a mejte krasne dny. Petra

    OdpovědětVymazat