úterý 16. srpna 2016

Užívat si...



To mám v plánu každý den. Vždy nějakým dostupným způsobem. Skvělého počasí,
 manželovi pozornosti, radosti mých dětí, hudby kterou mám ráda, úžasného kolektivu v práci, 
plodů ze zahrádky, voňavého jídla....
Každý den můžete zažít alespoň něco, co vám uchová jiskru v oku. 
Užívám si moc našeho domova, který stále mění svou podobu, vyvíjí se - stejně jako my a vše kolem. A mám ho tak čím dál raději. 
I zahrada letos zaznamenala spoustu změn, které odstartovalo budování koupacího jezírka. Tolik jsem se těšila, až o něm napíšu, 
a mrzí mě, že jsem se k tomu doteď nedostala. Ale těším se stále a doufám, že to už brzy zvládnu. 

Teď ale mé myšlenky čím dál víc tíhnou k dovolené.  Zatím nás společná rodinná teprve čeká a já už počítám dny, hodiny, minuty.. 
Místo lesa už tak mám v rámu vlny oceánu, nebo fotografii naší Madlenky z minulého léta v Itálii. Protahujeme si rodinné chvíle venku 
na terase u opékání buřtů, nebo máčení nohou (v posledních chladnějších dnech zůstáváme jen u nich) v chladivé vodě jezírka, 
po uložení dětí pak u sklenky vína a mihotavého světla svíček. Užívám si západů slunce, které je pro náš domeček taková třešnička na dortu, 
protože na místě, kde je, jsou všechny opravdu nádherné.  Mám radost, že na naší zahradě to ožilo novými květy, i přes mé umění vše zahubit a pramalou starost se všemu celkem daří a máme tu tak i daleko víc života.  A vlastně i uvnitř. Vždycky u nás byla absence živé zelené, 
ale to jen díky mé zbabělosti. Nerada ubližuju i rostlinkám a i když na nich u ostatních mohu oči nechat, rozum mi hlásil stop - vždyť ty bys je umořila, proboha! Ale teď nějak přežívají a já tak nacházím i novou odvahu...Postupně přibývají další kousky nejen na terasu 
a já bych nejspíš potřebovala větší parapet - protože přeci jim neupřu místo na výsluní :). 
Dneska přišel den, kdy jsem si udělala čas a mohla si užít radost z péče o ně. Nějaké přesazení, nový kabátek díky stylovému květníku, 
opatrné přemístění první avokádové pecky z vody do hlíny...Děj se vůle boží :).  Byl i čas a nálada na focení. 
Po dlouhé době jsem si to opravdu užila. Do našeho obývacího koutu se tiše vkradla pro mě odjakživa uklidňující a oblíbená modrá. 
Nebo alespoň pro mě poslední dobou nejlákavější kouřová či "dusty" varianta.  Skvěle doplňuje bílou i šedou, už jen tím je myslím více než jasné, 
že má v našem domově otevřené dveře. Stačí jeden polštář v tom správném odstínu a jsem v nebi. Původně jsem pokukovala po lněném, 
který se k létu víc hodí, ale ani sametu neodolám. V H&M Home jsem spolu s ním ulovila i úžasnou svíčku, která voní úplně stejně jako difuzér, který jsem tam při první návštěvě pořídila a od té doby vůni beznadějně sháním. 
Eucalyptus, který se statečně drží, dostal betonový kabátek od Hay - no neodolala jsem a na prodlužující se večery jsem už konečně vybavená
 mým dlouhodobě vysnívaným skleněným svícínkem Iittala. Objednávala jsem přímo ze stránek Biano.cz, kde se zkuste zastavit i Vy. 
Najdete kromě úžasného množství zboží i prima novou inspiraci. 

Kochám se teď pohledem na něj, když svítí a sklo si hraje s odlesky. Stejně jako si teď užívám i psaní článku. Pořád mě to těší, ne že ne. 
O to větší pocit štěstí se dostaví, když někdo cítí podobně jako já.  A ještě mi to dá vědět. Tím chci moc poděkovat za krásná slova 
v posledních komentářích, vážím si moc, že někdo ještě mou blízkost touto formou ocení, že někoho potěší.  
Těším se zase na příště!



 kuchyňské nůžky Hay - skvělé i na zahradu 
černý mahagon ve skleničce z H&M Home








5 komentářů:

  1. Jé,to jsem ráda,že jste vložila nový článek,těší mě to.Jen škoda,že to není častěji:).Miluji Vase vnímání.Umíte se dělit a inspirovat ostatní.Děkuji.Valérie

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Martino, dělat si radost každý den, byť jen obyčejnými maličkostmi, to umí málokdo. Měla jsem pocit při čtení článku, že jsem to napsala já. Mám radost, že jste po dlouhé době opět napsala takto krásný článek. Škoda jen, že je to tak zřídka. Díky tomuto článku se mi půjde hned lépe do práce. Držím Vám palce, ať se Vaše dovolená vydaří a více takových článků. Krásný den Vám přeji ze Šumavy.Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den Martino, dělat si radost každý den, byť jen obyčejnými maličkostmi, to umí málokdo. Měla jsem pocit při čtení článku, že jsem to napsala já. Mám radost, že jste po dlouhé době opět napsala takto krásný článek. Škoda jen, že je to tak zřídka. Díky tomuto článku se mi půjde hned lépe do práce. Držím Vám palce, ať se Vaše dovolená vydaří a více takových článků. Krásný den Vám přeji ze Šumavy.Martina

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, u Teba je vždy nádherne. Všetky detaily vieš doviesť k dokonalosti. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Martinka ja som myslela že zle vidím keď som v par prispevkoch objavila odlesk vody vedľa terasy ved som tu stále a žiadny príspevok ako sa ta voda k terase dostala 😆 tak uz viem... Tvoje fotenie je ako vánok ľahunke jemne ovievanie mojich zmyslov nádherne cau,e

    OdpovědětVymazat